Friday, June 4, 2010

puding roti..


Bahan-Bahan:

1 paket roti (5 ketul)

1 kg susu

Gula secukup rasa

1 camca besar mentega

Secubit garam

1 camca kecil esen vanila

1 biji telur

Cara: Roti dicarik-carikkan kemudian rendam bersama susu, gula, mentega, garam dan esen vanila. Setelah roti agak lembut, masukkan ke dalam loyang dan kukus selama 3/4 jam. Setelah masak, angkat dan hidangkan.


ini ler aktiviti aku di petang jumaat yg hening nih..

chewaahh...smentara en deng plak mencuci

kandang arnabnya..en deng tu mcm2 diternaknya..

ikan kelisa la..sebarau ler..arnab ler...mcm2 ada...

sib baik ler dia tak menyusahkan aku suh bersihkan

najis arnab tu..tak sanggup eden...neway bila ler

aku nak try microwave baru aku nih...tadi pakai

kukus plak..heheheh...wat ayam bakar pun

sodap nih...menjadi plak puding aku kali nih..

biasa aku wat tak berapa menjadi..kotla skill

dh bertambah sbb dah dekat 5 kali aku mencuba..

heheheh...



sedap tak?...tapi ni bukan puding yg aku wat..hehehe...

sekadar hiasan belong to en google..

No comments:

Post a Comment